dijous, 26 de novembre del 2009
Actualitat educativa Sessió 3
En aquesta exposició de l´actualitat educativa he observat que ja estem més habituats a la tertúlia i hi ha més participació per part dels companys , així que no m´ha sigut molt complicat començar un debat.
Vam fer un recull de totes les notícies de la actualitat educativa i va ser molt profitós. Calia estar alerta de totes les notícies dia a dia i Sara i jo ho vam buscar conjuntament i després donant les opinions per expossar-ho en comú.
Vam fer com a notícies importants:
• “L'escola fixarà com els pares ajudaran a educar els fills”
• “La LEC sota sospita d'il•legalitat”
La tertúlia es va fixar en la primera notícia i en la opinió de cadascú envers si els pares haurien de tenir més presencia en l´activitat escolar.
He aprofunidit més en el tema i en la importància del paper dels pares en l´educació i per tant en la relació de pares-escola:
EL NEN I L’AMBIENT FAMILIAR. ELS PARES, PRIMERS ADULTS QUE ES RELACIONEN AMB EL NADÓ. LA FAMÍLIA COM A AGENT SOCIALITZADOR:
Les interaccions que el nen fa amb el seu entorn són fonamentals i imprescindibles per al seu desenvolupament. És a través de les interaccions socials que li arriben models, motivacions, recolzaments i suports que li permeten desenvolupar-se.
És important que l’adult sigui capaç de donar resposta a les seves necessitats, tant físiques, afectives, d’activitat i de relació social. Cal crear situacions on els infants puguin manifestar necessitats, conductes sentiments, etc. I deixar-los temps per poder-los manifestar.
LA IMPORTÀNCIA DEL PAPER DELS EDUCADORS A L’ESCOLA INFANTIL. RELACIÓ PARES/EDUCADORS:
Segons el que hem parlat avui a clase el paper s’ha de considerar des de dos aspectes: de la persona adulta de confiança i membre d’un equip despecialistes.
L’educador exerceix tres funcions principals: d’organitzadora, facilitadora i orientadora i d’iniciadora.
És fonamental doncs, considerant la importància de l’adult, que hi hagi una bona relació entre pares i mestres, ja que conjuntament hauran de transmetre unes pautes de conducta, valors i actituds en una línia d’actuació conjunta el màxim d’unificada possible. Cal, doncs, una estreta col•laboració entre tots que li donarà seguretat i estabilitat afectiva, tenint present, però, que la major influència educativa la reben de la família.
L’educació és una competència compartida entre família i escola. El fet que les persones que exerceixen una influència sobre l’infant sigui d’acord, comportarà que l’infant gaudeixi de la seguretat i l’estabilitat afectiva necessària per a una adequada formació.
Apropar-se al coneixement de l’infant a través del marc familiar requereix per part dels docents, prudència a l’hora de fer interpretacions, cal buscar dades que ajudin a entendre a l’infant. Per aquest motiu és convenient buscar canals de comunicació per conèixer i manifestar informacions i compartir-les per tal de fer una tasca educativa compartida.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada