dissabte, 3 d’octubre del 2009

Emocions , un llibre emocionant!!



Començaré dient que aquesta lectura d´emocions literalment m´ha emocionat. No sé com serán les altres opcions de lectura però la meva m´ha fet reflexionar sobre la figura del mestre en l áula i fora d´aquella com a profesional i com a persona observant que tal i com pensava la figura del mestre no solamente es ensenyar ell sino aprendre de les petites persones que té al davant a l´escola.
Aquesta mestre mostra el fruit de la seva feina de una manera molt psicológica i es denota que el paper de l'educador en l'Educació Infantil és potser un dels elements més determinants de tot el procés educatiu ja que és ell, en última instància, qui va a guiar de forma directa l'aprenentatge d'un grup d'alumnes. El mestre no només passa gran part del temps amb el nen, sinó que a més les seves relacions amb aquest tenen un caràcter marcadament educatiu. El mestre organitza el temps, l'espai i la seva pròpia relació amb el nen en funció dels objectius educatius que desitja assolir. És per això que les característiques personals de cada educador, les seves vivències, la forma peculiar d'interactuar amb els nens, marcaran de forma singular tot l'entramat de relacions que és estableixin en el grup. A més l'educador és per l ´infant un model significatiu com ho es aquesta mestre per cada un dels seus alumnes, que juntament amb els seus pares i altres adults rellevants en les seves vides, contribuïxen a forjar una imatge adulta que, en bona mesura va a incidir en el seu desenvolupament.
Penso que a l´escola d´aquest relat tindrán unes rutines previstes per als nens però molt amenes, com per exemple, cantar en arribar a l ´escola,pintar sense fitxes sino amb base a la creativitat,massatges després de menjar,i una cançò propia per recollir abans d´anarse´n a casa
No per tenir aquestes activitats deixaràn suposo de fer d´altres com excursions per veure diferents ambients, i aprendre coses bàsiques com les lletres i els números, o a fer retrats, per exemple.
Explicàven al llibre diverses activitats que m´he apuntat a les meves fitxes perquè m´han sembalt molt interesants cara a fer-es jo quan comenci a tocar el món escolar de més a prop, faig un llistat per tal de tenir-les presents en el dia a dia de la descripció d´auqesta escola exemple en el llibre d´emocions:
Mirarse en un mirall i fer retrats amb la intenció de conéixer a la nostra persona.

Donar-li cares retallades d´una revista i que dibuixin el cos i que expresin perquè es així o si está content o trist i quin són els motius. Es una activitat que fa que els nens s´expresin i traduexin en paraules allò que senten.

Ensenyar abans d´anar d´excursió una foto d´allò(si es pot), ja que quan vagin allà i ho observin realment com es , quedin bocabadats iaixó els hi fa estar més atents e impresionats.

Si son més grans( aquesta activitat no la veig adient per a nens més petits per la por que poden sentir després),contar-li contes a les fosques amb una llanterna per tal d ñ explicar la diferència entre allò que existeix en realitat i lo que no.

Fer poesies amb els seus noms per tal que ho gaudeixin molt més.

L´ànim dels nens deu ser positiu perque se´ls tenen en compte les opinions, els hi escolten,i penso que aprenen el que cal per la seva edat , així que aquesta escola , segons el meu punt de vista , es com ha de ser : una escola moderna , que fa escola.

Us recomano companys que llegiu aquesta lectura ja que me la he llegit d´una sola tirada, encara que no sigui la que us ha tocat llegir perque val la pena, yo després d´aquesta impresió positiva que m´he endut ,llegiré les altres dues segur!
Per finalitzar aquest comentari de llibre , m´agradaría citar unes frases que m´han semblat precioses i que vull compartir amb la classe:
“Els contes son una font inesgotable d´emocions” i “l ´escola es un lloc de desitjos”.

1 comentari:

  1. No he ficat els fragments que he incorporat en l´anàlisi de la lectura del llibre però ho comentarem a la tertúlia.

    ResponElimina